مصاحبه با دو معلم با تجربه و کم تجربه
|
در فصل دوم اموزش زبان فارسی1، باید با دو معلم پایه اول دبستان یکی با تجربه بالا و دیگری کم تجربه، مصاحبه ای انجام گیرد و پاسخهای آنان مقایسه شود. در ادامه. |
|
مثلا در دو سال گذشته من با کمک اولیای مدرسه توانستم آزمایشگاه کلاس را … یک معلم خوب یک دوست خوب است که از دوستان خود یعی دانش آموزان باتجربه … |
|
خانم فتحی، معلم پایه سوم ابتدایی: معلمی عشق و شور خدمت برای تعالی بندگان … فتحی: یک معلم خوب و با تجربه باید سعی کند حتی الامکان چند روز قبل از شروع سال … را ضمن حفظ کردن انضباط شاد ساخته و بی رغبتی و خستگی را در آنها از بین ببرد. |
|
روزهای با تو بودنم، چقدر بیدوام گذشت، شیطنتهایی که در کلاس درس … کار جالب است، دو ردیف پله را بالا رفتیم تا بالاخره رسیدیم، با دیدن خانم معلم … در واقع وقتی فردی با علاقه وارد همچین شغلی میشود، هیچوقت احساس خستگی نمیکند و هرچه میگذرد، چون تجربه پیدا میکند راحتتر میتواند … مصاحبه: مجید غلامی ارجنکی. |
|
عمو ناصر معلم با تجربه اوز: معلم باغبان و قافله سالار عشق است … خضری دو سال در سمنان تدریس کرد و بعد از آن به هنرستان کورش کبیر (ابوذر … چون در آن زمان وسیله نقلیه کم بود رفت و آمدهای لار و اوز برایش مشکلات زیادی داشت و مجبور بود با هر … با تشکر از انجام مصاحبه با جناب آقای مهندس ناصر خضری عزیز ( و به … |
|
بفرمایید ناهار» و شاگردان همراه معلم یک غذای عشایری را تجربه کردند. با خودم فکر کردم خانم معلم میتوانست در مورد زندگی عشایر، کار آنها و … |
|
روزی که خانم معلم با پارچههایی که بچهها روی آن نقاشی کشیده بودند مانتویی … به دلیل کمبود فضای آموزشی مدرسه ما دو شیفت است و در یک شیفت آن … |
|
98 کاملترین مصاحبه با معلم موفق مهارت آموز ماده 28 با فرمت ورد و قابل ویرایش در 6 فایل مجزا توسط بانک فایل لینک … |
|
لذت معلمی. … ی خلاصه ی درس،طرح سوال های مهم،کشیدن نقّاشی،تهیه ی مصاحبه بابزرگترها،کارپژوهشی و . … افراد را فراهم آورد، به شرط آن که قدرش را بدانیم و با بی توجهی و بی برنامگی از کنارش نگذریم. … سپیده قصه ما با خودش می گفت من در ماه رمضان هر روز دو بار غذا می خورم یک بار سحر و یک … |
|
هدف اصلی این پژوهش یافتن الگوی مشترک بهترین تجربه تدریس معلمان ریاضی بود. … برای گردآوری دادهها از مصاحبه باز استفاده شد. … همچنین با شناخت این الگو می توان تجارب یادگیری را بازسازی و بازنگری نمود. … برای گزارش یافتههای این پژوهش دست کم به دو طریق میتوان عمل نمود؛ پژوهشگر میتواند به شیوهای استقرایی عمل کند و … |
|
ﻫﺪف اﺻﻠﻲ اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﻳﺎﻓﺘﻦ اﻟﮕﻮي ﻣﺸﺘﺮك ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺗﺪرﻳﺲ ﻣﻌﻠﻤﺎن رﻳﺎﺿﻲ ﺑﻮد. ﺑﺮاي دﺳﺘﻴﺎﺑﻲ. ﺑﻪ اﻳﻦ اﻟﮕﻮ از … و ﺑﺎ ﻣﺪل ﺷﺒﻜﻪ. اي اﻧﺘﺨﺎب ﺷﺪ. ﻧﺪ. ﺑﺮاي ﮔﺮدآوري داده. ﻫﺎ از ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﺑﺎز اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪ. ﺷﻴﻮه ﺗﺤﻠﻴﻞ داده. ﻫﺎ،. ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﺤﺘﻮاي ﻛﻴﻔﻲ ﺑﻪ … ﺗﺠﺎرب ﺑﻪ دو ﮔﻮﻧﻪ اﻧﺪ: ﺗﺠﺎرب ﻣﻮﻓﻖ و ﺗﺠﺎرب ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ ﻛﻪ ﻫﺮ ﻳﻚ ﺑﻪ ﻧﻮ. ﻋﻲ ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺴﻴﺎر … ﻪ ﺑﻮدم و ﺑﺮ اﺳﺎس آن ﺧﻮدم در ﻧﻘﺶ ﻳﻚ داﻧﺶ آﻣﻮز ﻣﺘﻮﺳﻂ ﺑﻪ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻗﺮار ﻣﻲ دادم. از ﺑﭽﻪ. ﻫﺎ ﻣﻲ ﺧﻮاﺳ … |
|
2. يك نمونه تجربه موفق و يك نمونه تجربه ناموفق. خودتان. |
|
ﻣﺤﺘﻮا و ﻣﻨﺒﻊ داﻧﺶ ﻋﻤﻠﻲ ﻣﻌﻠﻤﺎن ﺑﺎ ﺗﺠﺮﺑﺔ اﺑﺘﺪاﻳﻲ و ﺗﺮﺳﻴﻢ ﻧﺤﻮة ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺑﻴﻦ آﻧﻬﺎ. در ﻗﺎﻟﺐ ﻣﺪل ﻣﻔﻬﻮﻣﻲ اﺳﺖ. … دو ﭘﻴﺎﻣﺪ. ﻣﻨﻔﻲ. ،. ﺑﻲ. ﺗﻮﺟﻬﻲ ﺑﻪ ﺑﺎﻓﺖ ﺗﺪرﻳﺲ و ﻧﻘﺶ ﻣﻌﻠﻢ در ﻗﺎﻟﺐ ﻧﻈﺮﻳﻪ. ﭘﺮداز ﻋﻤﻠﻲ. ،. را. ﺑﺮاي. ﻣﺪل. ﻓﺮاﻳﻨﺪ … ﺑﻌﺪ از ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﻧﻴﻤﻪ ﺳﺎﺧﺘﺎرﻣﻨﺪ، ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﺑﺎزﺳﺎزي ﺷﺪه از ﻛﻼس … ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺑﻮدن دﻗﺖ و ﺗﻤﺮﻛﺰ داﻧﺶ. آﻣﻮزان،. ﺑﻲ. |
|
ﺭﺷـﺪ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﻯ ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺳـﭙﺲ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺑﻮﺩﻥ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻫﺎﻯ ﺿﻤﻦ ﺧﺪﻣﺖ، ﺿﻌﻒ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ. ﺟﻬﺖ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ … ﺭﺷﺪ ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﻳﮏ ﺭﺷﺪ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻌﻠﻢ ﺑﺎ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺍﺭﺯﻳﺎﺑﯽ ﻣﺮﺗﺐ. ، ۱۹۹۵، ﺹ. … ۱۶ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎﯼ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺭﺷﺪ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﯼ ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺩﻭ ﺩﺳﺘﻪ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﮐﺮﺩ: ﺭﺷﺪ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﯼ ﺳﻨﺘﯽ . ﺩﺭ ﺭﺷﺪ ﺣﺮﻓﻪ … ﺿﻤﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻭ ﺑﺮﺭﺳــﯽ ﮐﻠﯽ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ، ﻣﻮﺍﻧﻊ ﺭﺷــﺪ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﯼ ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ ﺍﺣﺼﺎ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻭ. |
|
21 رقيه شعباني /تجربه اي در تعميق يادگيري رياضياتـ … 26 محمدحسين ديزجي /تدريس معلم با فناوري اثربخش تر مي شودـ … مشخص و سرراست نيســت، زيرا مسائل آموزشي و تربيتي نيز يك دو يا … ســخت و كم نتيجه است. … در مصاحبة. اوليه اي كه از آنان به عمل آمد، تعدادي از دانش آموزان. تمايل نداشــتند در پژوهش به عنوان آزمودني شركت. |
|
ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ، ﺩﺭ ﺩﻭ ﺳــﺎﻝ ﺍﻭﻝ ﺩﻭﺭﺓ ﺍﺑﺘﺪﺍﻳﻲ ﻭ ﺩﺭ ﺳــﻪ ﺳﺎﻝ ﺩﻭﻡ ﺍﺯ ﺩﺑﻴﺮﺳﺘﺎﻥ، ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺩﺭﺱ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﻧﻤﻲ ﮔﻴﺮﻧﺪ. … ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﻣﺸــﺎﻫﺪﻩ ﻭ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺩﺳــﺘﻪ ﺍﺯ ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ، ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﻳﻚ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺷﻨﻮﻳﻢ: ﻭﻗﺘﻰ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻧﺸﺎﻥ … ﺗﺪﺭﻳﺲ ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ ﺟﺪﻳﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻭ ﻧﻴﺰ ﻣﺸﺨﺺ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﻳﻦ ﺍﻣﺮ ﻛﻪ ﻣﻬﺎﺭﺕ ﻫﺎﻱ ﺗﺪﺭﻳﺲ ﺑﻪ ﺳﻄﺤﻰ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ … |
|
دبیران جهت مقابله با تعاملات نامناسب از دو استراتژی فعال و غیر فعال استفاده می کنند و پیامدهای … در نهایت با 25 نفر از معلمان شهر سنندج، بهعنوان نمونه انتخابشده مصاحبه نیمه … عوامل فرهنگی مؤثر در تعاملات نامناسب مدیران با توجه به تجربه دبیران شامل درک … بازده آموزشی دبیران کم شده بود حتی تأثیرات این تعاملات نامناسب به درون … |
|
جهت شناسایی زمینهها و عوامل مؤثر بر خلاقیت معلمان مورد مطالعه، از مصاحبه نیمه ساختمند … بی تردید خلاقیت در تدریس بویژه در شرایطی که امکانات و ابزارهای مناسب آموزشی در … نمایند، در هر دو سطح متوسط یا پیشرفته از مهارتهای تدریس کار کنند و در رابطه با نقش … بنابراین معلمان با تجربه از خلاقیت بیشتری نسبت به معلمان تازه کار … |
|
تحلیل پدیدارشناسانه ادراک و تجربه زیسته معلمان مدارس ابتدایی از نقاط ضعف و قوت برنامه … با استفاده از نمونهگیری هدفمند، پس از انجام 23 مصاحبه با معلمان ـ که عمدتاً معلمان … یادگیری؛ تمرکز معلمان ابتدایی بر یادآوری و محفوظات و به تبع آن کمتوجهی به … هرچند که به باور دو نفر از معلمان، این پدیده از نقاط قوت طرح به شمار میرود، اما … |
|
از دو ابزار. مصاحبه و مشاهده استفاده شد. مصاحبه. به. صورت بدون ساختار با معلمان … باسابقه. تدریس. کم. و. تجربه. کم. و معلمان با. رشته. ها. ی تخصصی غیر مرتبط. |
|
نویسنده مسئول: دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه تربیت معلم، تمامی درخواست ها به نشانی … نمونه گیری گلوله برفی انتخاب و با آنها مصاحبه نیمه سازمان یافته و عمیق انجام شد. … بی عالقگی اساتید به طرح پرسش در کالس های دارای ارتباط هم زمان و احساس تنهایی همه … کارشناسی آموزش مجازی در رشته فناوری اطالعات بودند و دو نفر. |
|
مقایسه ی وضع موجود و مطلوب مشارکت معلمان با تجربه و کم تجربه در فرایند برنامه … گیری هدفمند ملاک محور، تعداد 15 نفر از معلمان تا رسیدن به اشباع داده ها، از طریق مصاحبه … به منظور این تحقیق، دو پرسشنامه شامل ترجمه فارسی پرسشنامه روش تدریس … |
برچسبها:︎, 110 نکته برای تدریس بهتر